ما برآنيم كه با به وجود آوردن فضايي باز امكان خبررساني سالم و بدون سانسور در زمينه رسانه هاي فارسي زبان و بين المللي را فراهم نماييم.
آدرس تازه ما:
http://persianbravo.orq.ir
ما همچنان در دو آدرس قبلي نيز آپديت مطالب را خواهيم داشت:

http://persianbravonews2.blogspot.com
http://persianbravonews.blogfa.com

۱۳۸۸ آذر ۲۵, چهارشنبه

العالم مجددا روي عربست


عرب ست، یکی از ارائه دهندگان اصلی خدمات ماهواره ای در جهان عرب، پخش برنامه های شبکه العالم، متعلق به جمهوری اسلامی ایران را بعد از تقریبا یک ماه توقف از سر گرفته است.

شبکه عرب زبان العالم که در سال ۲۰۰۳ توسط دولت جمهوری اسلامی تاسیس شد و مقر آن در تهران است، برنامه های خود را، که عمدتا شامل اخبار و تفسیر خبری بر اساس دیدگاه های رسمی دولت ایران است، از طریق ارتباط ماهواره ای و به زبان عربی پخش می کند.

بسیاری از ناظران قطع ناگهانی برنامه های این شبکه را که همچنین از سوی یک شرکت خدمات ماهواره ای دیگر هم قطع شده است، تلاش رسانه های عرب برای محدود کردن نفوذ ایران در منطقه ارزیابی کرده اند.

نایل ست، که شرکت ارائه کننده خدمات ماهواره ای مصری است، هنوز برنامه های العالم را پخش نمی کند.

عرب ست، که برنامه های تلویزیونی ماهواره ای را در صد کشور عرب زبان پخش می کند و به میلیون ها تماشاچی دسترسی دارد، گفته بود که پخش برنامه های شبکه العالم را به خاطر "تخطی از قرارداد" متوقف کرده است.

اما خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از بیانیه العالم گزارش کرده که برنامه های این شبکه از روز شنبه (۱۲ دسامبر)، از عرب ست از سر گرفته شده است.

بنا به گزارش این خبرگزاری یکی از مسئولان عرب ست گفته است که دو طرف "اختلافات خود را حل کرده اند."

العالم گفته بود قطع برنامه های این شبکه با انگیزه سیاسی صورت گرفته است.

ایران قطع برنامه های العالم توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات ماهواره ای را غیرقانونی خوانده بود.

منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) در سخنانی گفته بود که "اقدام دو ماهواره عرب ست و نایل ست در قطع غیرقانونی همکاری ها، بر اساس قراردادی که با شبکه تلویزیونی العالم داشته اند، اقدام نادرستی بوده است."

وزیر امور خارجه ایران بر احترام متقابل بین رسانه ها و حق آنها در نقد نظرات یکدیگر تاکید کرده و گفته بود باید امکان گسترده شدن فعالیت رسانه ای بین کشورهای مختلف فراهم شود و همکاری بین کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی در این زمینه تقویت شود.

بیشتر مخاطبان العالم با استفاده از ماهواره های عرب ست و نایل ست به برنامه های این شبکه تلویزیونی دسترسی داشته اند.

۱ نظر:

  1. سلام

    دو کانال صوتی فارسی و ترکی به شبکه euronews اضافه شد.

    البته هنوز صدا ندارند.

    موفق باشید

    پاسخحذف