ما برآنيم كه با به وجود آوردن فضايي باز امكان خبررساني سالم و بدون سانسور در زمينه رسانه هاي فارسي زبان و بين المللي را فراهم نماييم.
آدرس تازه ما:
http://persianbravo.orq.ir
ما همچنان در دو آدرس قبلي نيز آپديت مطالب را خواهيم داشت:

http://persianbravonews2.blogspot.com
http://persianbravonews.blogfa.com

۱۳۸۵ آذر ۹, پنجشنبه

پروژه های بزرگ شبکه های فارسی زبان..دروغ یا واقعیت؟؟؟؟

چندی است که شبکه های فارسی زبان خارج از کشور اقدام به حیله ای خاص برای معروفتر شدن و بهتر بگم رونق دادن به آگهی ها وتجارت خود هستند.تا جایی که به تبلیغات وسیع در مورد پروژه آینده خود میپردازند مصاحبات اختصاصی تشکیل میدهند و.......فقط به خاطر یک مشت دلار بیشتر.
حدود یک سالی از آمدن کانال یک به روی ایر در آمریکا و ایران نگذشته بود که شهرام همایون اعلام کرد که قصد زدن شبکه دوم خود یعنی کانال دو را دارد که این کانال 24 ساعته به پخش خبر و تحلیل چیزی نظیر سی ان ان و بی بی سی خواهد پرداخت.
وی در اقدامی عجیبتر اعلام که خبر گذاری مخصوص خود را خواهد داشت تا از سراسر جهان و با خبرنگاران خود اخبار را زنده در اختیار بیینندگان قرار دهد.خوب این موضوع پس از بحثهای مفصل و گرفتن آگهیهای نه جندان زیاد به بن بست خورد.
کمی بعد از اینکه شبکه ها کم کم شروع به تعدادی شدن پیش رفتند و شبکه های پن و تپش 2 افتتاح شدند شبکه پی ام سی که به پخش موزیک ویدئو میپردازد در سایت رسمی خود خبر از شبکه های سینمایی سریال خانوادگی و ورزشی داد.
پس از مدتی لوگوی پی ام سی مووی یا شبکه فیلم این کانال از پی ام سی پخش شد.
این موضوع تا حدی همه را متحیر کرد که موضوع صحبت تمام سایتها و بلاگها شبکه فیلمی بود به سبک ام بی سی 2 ولی با زیر نویس فارسی.
پس ازمدتی قطع و وصل آگهی این کانال از پی ام سی اعلام شد که به دلیل تحریمهای آمریکا قادر به پخش فیلم آمریکایی با زیر نویس فارسی نیستیم و حاشا و کلا.!!!!


سومین شبکه که با اقدام خود بسیاری از بیینندگان خود را تحت تاثیر قرار داد شبکه تپش بود با کانال 3 خود به نام تایم که اعلام کرد ما با گرفتن مجوز از فیفا مسابقات جام جهانی فوتبال را برای آمریکا و ایران و اروپا به صورت زنده پخش میکنیم.
امیرقاسمی به قدری روی ایران و اروپا تکیه کرد که من و شمایی که حتی کمی از رسانه ها و سیستم پخش مسابقات جهانی از شبکه های تلویزیونی آگاهی داریم باورمان شد که تپش میتونه.....اونم به صورت آزاد.....روی هاتبرد....ولی بعد دیدیم که ای بابا!!!تپش مجوز پخش داره ولی واسه آمریکا و کانادا ....و چه آگهی دهنده هایی که شتابزده آگهی خود رو فقط برای جام جهانی به این شبکه دادند.بعد هم که این شبکه افتتاح شد ولی تبدیل به کانالی برای پخش عتیقه های سریال و فیلم شد.
شبکه بعدی هم که شبکه ملی یا ببخشید ام تی سی جدید بود که هر روز اعلام میکرد شبکه مد وطراحی لباس خود به سبک فشن تی وی بزودی....ولی این زود به جایی کشید که حتی آگهیهای این کانال قطع شد.ولی مسلما در گرفتن آگهی تاثیر داشته..
شبکه آخر شبکه زمانه است که ظاهرا قرار است شبکه ای به سبک ABC و NBC راه اندازی کند.با سریالهای خارجی خبر و فیلمهای سینمایی.در اولین قدم با یک فرکانس اشتباه یک علامت سوال بزرگ در ذهن تمامی بینندگان ایجاد کرد.آیا چنین شبکه ای به صورت مستقل و آزاد امکان پذیر است؟؟؟یا این هم یک راه برای تجارت بیشتر بوده؟؟؟
به امید آن روز که ایرانیان شبکه ای حرفه ای و آزاد بدون کلک و ریا کاری داشته باشند.
یک شبکه تلویزیونی به تمام معنا..
به امید آن روز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر