ما برآنيم كه با به وجود آوردن فضايي باز امكان خبررساني سالم و بدون سانسور در زمينه رسانه هاي فارسي زبان و بين المللي را فراهم نماييم.
آدرس تازه ما:
http://persianbravo.orq.ir
ما همچنان در دو آدرس قبلي نيز آپديت مطالب را خواهيم داشت:

http://persianbravonews2.blogspot.com
http://persianbravonews.blogfa.com

۱۳۸۵ آذر ۶, دوشنبه

بابک بیات آهنگساز شهیر درگذشت


این فصل زمان خوبی برای هنر دوستان نبود.اول از دست دادن سرکاراستوار فیلمهای صمد و دیگری هم همین خبر یعنی درگذشت آهنگساز بزرگ ایرانی بابک بیات.به تمام طرفداران وی و هنرش تسلیت عرض میکنم و از همگان دعوت میکنم تا در مراسم خاکسپاری وی در روز چهارشنبه شرکت کنند.در مورد بابک بیات و فوتش توضیحاتی دارم که مستقیما از سایت بی بی سی درج میکنم.روحش شاد

بابک بيات، آهنگساز ايرانی، روز يکشنبه پنجم آذر ماه در سن 60 سالگی به دليل نارسايی کبدی در تهران درگذشت.

آقای بيات که با آثار پرشمارش برای موسيقی فيلم های ايرانی و قطعاتی برای موسيقی پاپ ايران پيش از انقلاب سال 1357شناخته می شد، از ماه گذشته در بيمارستان ايرانمهر تهران بستری بود.

در کارنامه هنری وی موسيقی فيلم هايی چون مرگ يزدگرد و شايد وقتی ديگر (هر دو ساخته بهرام بيضايی)، عروسی خوبان (محسن مخملباف)، فرياد زير آب (سيروس الوند) و کشتی آنجليکا (محمد بزرگ نيا) و همچنين آهنگسازی برای سريال هايی چون چنگلک و افسانه سلطان و شبان به چشم می آيد.

وی از زمره معدود آهنگسازان ايرانی بود که به رغم خلق آثاری برای ترانه های پاپ، به ويژه برای داريوش اقبالی خواننده سرشناس ايرانی که بعضا به مضامين سياسی می پرداخت، پس از انقلاب از ايران خارج نشد و به فعاليت خود در داخل اين کشور ادامه داد.

از ديگر فعاليت های بابک بيات می توان به همکاريش با شاعر پرآوازه معاصر ايران، احمد شاملو، در دو اثر چيدن سپيده دم و سکوت سرشار از ناگفته هاست اشاره کرد. اثر به يادماندنی خروس زری پيرهن پری برای کودکان نيز محصول همکاری مشترک اين دو نفر بود.

اين آهنگساز ايرانی در سال های گذشته فرزند خود را از دست داد و تا پيش از مرگ با همسر خود زندگی می کرد.

بابک بيات که در طی بيش از سه دهه فعاليت هنری برای دهها فيلم و سريال ايرانی آهنگ ساخته بود در سال های اخير آثار کمتری خلق کرد.

وی در دو دهه گذشته بارها نامزد جايزه برترين موسيقی فيلم در جشنواره فيلم فجر در ايران شد و دو بار نيز در سال های 1369 و 1375 خورشيدی (1991 و 1997 ميلادی) به خاطر ساخت موسيقی فيلم های عروس (بهروز افخمی) و سرزمين خورشيد (احمدرضا درويش) سيمرغ بلورين اين جشنواره را دريافت کرد.






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر