ما برآنيم كه با به وجود آوردن فضايي باز امكان خبررساني سالم و بدون سانسور در زمينه رسانه هاي فارسي زبان و بين المللي را فراهم نماييم.
آدرس تازه ما:
http://persianbravo.orq.ir
ما همچنان در دو آدرس قبلي نيز آپديت مطالب را خواهيم داشت:

http://persianbravonews2.blogspot.com
http://persianbravonews.blogfa.com

۱۳۸۵ آذر ۶, دوشنبه

توقيف نخستين تلويزيون مستقل در جمهوری آذربايجان


مقامات جمهوری آذربايجان نخستين شبکه تلويزيونی غيردولتی اين جمهوری را از فعاليت متوقف ساختند و برای چند روزنامه مخالف حکم تخليه از دفاترشان صادر کردند.

تلويزيون آ. ان. اس که از پربيننده ترين شبکه های تلويزيونی جمهوری آذربايجان به شمار می رود و عمری تقريباً معادل عمر اين جمهوری دارد، از ساعت سه بامداد جمعه 24 نوامبر، درست دو روز پيش از آنکه پانزدهمين سالگرد تأسيس خود را با کنسرتی بزرگ جشن بگيرد از پخش برنامه هايش بازايستاد.

دولت دليل توقيف اين شبکه تلويزيونی را عدم تمديد مجوز فعاليت آن اعلام کرده است اما مسئولان اين تلويزيون می گويند که دولت هيچ اخطار قبلی در مورد تمديد مجوز فعاليت به آنها نداده بوده و توقيف فعاليت آنان نيز به حکم دادگاه نياز دارد اما دولت بدون رجوع به مقامات قضائی دست به توقيف زده است.

تلويزيون آ. ان. اس مخالف يا منتقد دولت به شمار نمی رود اما در سياست خبری خود شبکه ای آزاد و مستقل شناخته می شود.

از سوی ديگر، دادگاه اقتصادی جمهوری آذربايجان به روزنامه های آزادليق (آزادی) و بيزيم يول (راه ما) و همچنين جبهه خلق که مجموعه احزاب اصلی مخالف دولت را در بر می گيرد تا بامداد شنبه 25 نوامبر فرصت داده است تا ساختمانی را که در آن استقرار دارند تخليه کنند.

اين ساختمان که خبرگزاری توران نيز در آن مستقر است اکنون در محاصره پليس قرار دارد.

جبهه خلق و دولت جمهوری آذربايجان بر سر مالکيت اين ساختمان با يکديگر اختلاف دارند، جبهه خلق ساختمان را متعلق به خود می داند اما دولت آن را از اموال عمومی می داند و برای آن اجاره بها طلب کرده و از دادگاه حکم تخليه گرفته است.

غنيمت زاهدف سردبير آزادليق در اعتراض به اين تصميم از نهم نوامبر در اعتصاب غذا به سر می برد و به دليل وخامت وضع جسمی اش در بيمارستان بستری شده است.

مخالفان دولت جمهوری آذربايجان اقدام اين دولت در توقيف تلويزيون آ. ان. اس و تخليه روزنامه ها از محل استقرار خود را در جهت اعمال محدوديت بر مطبوعات مستقل و منتقد دولت قلمداد کرده اند.

سازمان امنيت و همکاری اروپا نيز با ابراز نگرانی از اين اقدام اعلام کرده که از ناگهانی بودن اقدام دولت شگفتزده است

این شبکه که دارای برنامه ها و فیلمهای متنوعی بود هم اکنون از ماهواره های ترک ست سی و بی برداشته شده است...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر