ما برآنيم كه با به وجود آوردن فضايي باز امكان خبررساني سالم و بدون سانسور در زمينه رسانه هاي فارسي زبان و بين المللي را فراهم نماييم.
آدرس تازه ما:
http://persianbravo.orq.ir
ما همچنان در دو آدرس قبلي نيز آپديت مطالب را خواهيم داشت:

http://persianbravonews2.blogspot.com
http://persianbravonews.blogfa.com

۱۳۸۸ شهریور ۲۳, دوشنبه

win tvدر آمريكا و كانادا


از روز چهارشنبه 9 سپتامبر 2009 برابر با 18 شهریور ماه 1388، تلویزیون جدیدی به نام «WIN TV» (شبکه بین المللی واشینگتن) به مدیریت چهره نام آشنا، آقای «احمدرضا بهارلو»، گرداننده پیشین برنامه «میز گردی با شما» در تلویزیون «صدای آمریکا VOA» افتتاح شد. این شبکه تلویزیونی تازه تاسیس که متعلق به شرکت سهامی «Washington International Network (Win)» می باشد به نام آقای دکتر «بهروز بهبودی» بازرگان موفق و میهن پرست ایرانی در ایالات متحده آمریکا ثبت شده است و مدیریت تلویزیون به آقای «احمدرضا بهارلو» که به مدت 30 سال در تلویزیون «Voice of america (VOA)» خدمت کرده واگذار گردیده است. آقای «احمدرضا بهارلو» در آخرین نگارش خود در ستون «قلم بدست» در وب سایت تلویزیون آمریکا که به نوشته های ایشان اختصاص داشت اینگونه می آورد:

"امروز سه شنبه هشتم سپتامبر سال ۲۰۰۹ (هفدهم شهريور ۱۳۸۸)، و اين آخرين برگ دفتريست که سال پيش نوشتن روزانه اش را برايت آغاز کردم. يعنی فردا که بيآيد من در اينجا، در صدای آمريکا، خانه دوم من در سی سالی که گذشت و نميدانم چگونه گذشت، نخواهم بود تا اين روزانه نگاری را دنبال کنم... پايان راه من و صدای آمريکا، بگونه ای هست که پيوسته آرزو داشتم، يعنی آنگونه جدائی که نه رنجش خاطری تصميم را باعث شده باشد، نه کسی عذرم را خواسته باشد و نه کسی هلم داده باشد... امروز فقط از ديد من پايان يک دوره اداری و کاريست که شب ۲۲ نوامبر سال ۱۹۷۹ (۱ آذر ۱۳۵۸) شروع شده و به امروز ميرسد که حدوداً سی سال از آن گذشته است."
آقای بهارلو در اولین دقایق پخش برنامه های شبکه WIN گفت: " تلویزیون WIN دارای چنان استقلال سیاسی، مادی و معنوی است که می تواند بدون هیچ ملاحظه و واهمه، هدف بزرگ خود را دنبال کند که [آن]هیچ نیست مگر آزادی و دموکراسی برای ایران و ایرانی که ناروا از او سلب شده است". وی افزود که "این تلویزیون نیاز مادی به هیچ کس، و وابستگی سیاسی و مسلکی به هیچ گروه و قوم و دولتی ندارد".
برنامه های تلویزیون «WIN TV» در حال حاضر برای آمریکا و کانادا روی ماهواره قابل دریافت است و قرار است در آینده بر روی ماهواره «هات برد» به سمت اروپا و ایران نیز برنامه های خود را پخش کند ولی بینندگانی که در خارج از قاره آمریکا زندگی می کنند، می توانند از طرق اینترنت بر روی وب سایت این تلویزیون به آدرس www. winbroadcasting.com و یا از طریق وب سایت شرکت GLWIZ و یا جعبه های دریافت کننده GLWIZ که نیازی به ماهواره ندارند، این برنامه ها را مشاهده کنند.
وب سایت این تلویزیون در دست تکمیل است و به دو زبان انگلیسی و فارسی قابل استفاده خواهد بود.
هم چنین برای کسانی که به زبان فارسی آشنایی و یا تسلط لازم را ندارند ، اخبار و گزارشهای این شبکه به زبان انگلیسی نیز پخش خواهند شد.
خانم «لونا شاد» مجری پیشین برنامه «شباهنگ» در تلویزیون «VOA» نیز از لوس آنجلس، آقای بهارلو و تلویزیون WIN TV را همراهی خواهد کرد. روزنامه نگار با سابقه و میهن پرست، آقای «حسین فرجی» نیز از همراهان و تحلیلگران تلویزیون WIN TV خواهد بود. آقای «حسین فرجی» سالیان دراز مدیریت بخش فارسی خبرگزاری آلمان (دویچه وله) را برعهده داشت و پس از مهاجرت به آمریکا در رسانه های مختلف از جمله تلویزیون «پارس» برنامه های تحلیلی با ارزشی اجرا می کرد که برنامه های پربار او همواره مورد توجه بینندگان قرار داشت. آقای فرجی به دلیل اینکه آقای مهندس «شجره» مدیریت تلویزیون پارس نپذیرفت که این روزنامه نگار و تحلیلگر با سابقه در دو تلویزیون مختلف در خدمت هم میهنان باشد، تصمیم گرفت که از تلویزیون پارس جدا شده و با تلویریون WIN TV همکاری کند. آقای فرجی پیش از پایان همکاری خود با تلویزیون «پارس» گفت که درآمد اندکی که از تلویزیون پارس به دست می آورد پاسخگوی هزینه زندگی اش نیست. متاسفانه با اختلافی که ایشان با مدیریت تلویزیون پارس در مورد کار در دو شبکه جداگانه برای امرار معاش داشتند، مجبور به پایان همکاری با تلویزیون پارس شدند. از دیگر تحلیلگران تلویزیون WIN TV آقای «تقی مختار» روزنامه نگار پرتجربه و مدیر نشریه «ایرانیان» در آمریکاست که از ایالت ویرجینیا با بینندگان این شبکه همراه خواهد بود.
از دیگر همکاران این تلویزیون می توان به خانمها: «مانا کشفی» ، «شیرین دهقان»، «سایه توانگر» و آقایان «وحید ضرغامی»، «راد بهارلو»، «مهدی جدی نیا»، «کامران ملک مطیعی» و گزارشگران : آقایان «مجید بهشتی» از لندن و «منوچهر آبرون تن» از فرانکفورت اشاره کرد و در آینده بر تعداد این گزارشگران از کشورهای مختلف جهان افزوده خواهد شد.
آقای «علی سرشار» از مفسران ورزشی با سابقه نیز مسئولیت بخش ورزشی را بر عهده خواهد داشت.

مشخصات تلویزیون جدید WIN TV بر روی ماهواره :
Telstar 5- Galaxy 19
Satellite info:
Frequency: 12060
Pol: H
S/R: 22000
FEC:3/4
.......................
Website:
http://www.winbroadcasting.com

۱ نظر: